بهسازی و آسفالت کوچه ها

بهبود بافت روستایی و تبدیل روستا ها به شهر.

 

با افزایش روزافزون امکانات خوشبختانه یا متاسفانه روستاها هم تبدیل به شهر های کوچک شدند و دیگر خبری از روستا نیست!

حالا مردم گروه گروه به روستا ها هجوم می اورند و این امر همه چیز را از حالت عادی و طبیعی خارج کرده است!

 

قیمت املاک روی نمودار روند افزایشی خود را طی میکند و جمعیت رو به افزایش است .

کم کم نسل دیوار های کاه گلی نیم متری و کوچه های تنگ و دالان های تاریک تیربرق ها و درب و پنجره چوبی منقرض می شود و روستا دیگر روستا نیست ! روستا ها خواهند مرد و به تاریخ میپیوندند... و جای خود را به شهرک های نیمه مدرن میدهند...

طرح آسفالت ریزی و زیربنایی تواندشت از اوایل شهریور اغاز شده و تا پایان مهر ماه به اتمام می رسد.

 

 

 

 



موضوعات مرتبط: اخبارتصاویر
[ شنبه 4 شهريور 1396 ] [ 14:30 ] [ هادی پیرهادی ]
[ ]

حمام عمومی

یکی از بناهای خیلی قدیمی و تاریخی تواندشت حمام عمومی میباشد که بعد از سال 1389 به علت اتش سوزی ، عدم مدیریت صحیح، و ساخت حمام های خانگی درب های زنگ زده خود را به روی عموم بست.

 

این حمام با استفاده از نفت سیاه کار میکرد. و سالیانه از طریق پالایشگاه شازند انبار خود رو پر میکرد.مبلغ هر تانکر نفت سیاه در اواخر دهه 80 به 3 میلیون تومن رسید.

 

نحوه استفاده از حمام به صورت دوذشیفته به این صورت که بانوان از ساعت 11ظهر تا 5 عصر و اقایان در ایام تابستان از ساعت 7غروب تا 7 صبح و مابقی فصول سال از ساعت 3صبح تا 8صبح قابل استفاده بود. شایان ذکر است که در ایام تابستان در پشت حمام اصلی کنار موتورخانه یک اتاق با دو دوش قرار داشت که مختص اقایان بود و فقط در ایام تابستان میتوانستند هر غروب از ان استفاده نمایند.

 

هزینه پرداختی حمام سالیانه از مبلغ 3هزار تومن به ازای هر شخص شروع و نهایتا در سالهای پایانی مسئول حمام از هر شخص سالیانه 18هزارتومن به عنوان مزد دریافت میکرد.به عنوان مثال یک خانواده 4 نفری که از حمام عمومی استفاده میکردند سالیانه باید مبلغ 72000هزار تومن بابت حق الزحمه به حمام چی پرداخت می نمودند.

همچنین کسانی که ساکن روستا نبودند و یا به صورت میهمان از حمام استفاده میکردند در سالهای پایانی مبلغ 500 تومن به ازای هر روز استفاده به حمامچی پرداخت می کردند.

 

مسئولین حمام از دهه 50 به ترتیب 1- اقایان مرحوم علی محمدجابری و مرحوم حمزه فلاحی 2-دهه شصت مرحوم شکرالله پیرهادی 3-دهه هفتاد مرحوم ایت پیرهادی 4-اواخر دهه هفتاد تا اوایل دهه هشتاد اقای بهرام پیرهادی 5-اواسط دهه هشتاد اقای قدرت الله نجفی و سرانجام واواخر دهه هشتاد اقای حمیدرضا تمیمی.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



موضوعات مرتبط: تاریخچهقدیمی ها
[ پنج شنبه 2 شهريور 1396 ] [ 23:49 ] [ هادی پیرهادی ]
[ ]
دانلود آهنگ - دانلود آهنگ هلیکوپتر کنترلی ارزان